K výraznému rastu tržieb aj prevádzkového zisku EBITDA prispelo
otvorenie trhu aj správne načasovanie aktivít. Hlavným dôvodom rastu v
druhom kvartáli je predovšetkým výrazný júnový rast dopytu po otvorení
trhu vrátane segmentu gastronómie. „Predaje podporilo aj počasie a voľnejší pohyb osôb na všetkých trhoch. Výsledkom sú historicky rekordné júnové predaje,“
uviedla firma. Vzhľadom na následný pozitívny vývoj letnej sezóny
spresnil manažment Kofoly svoj odhad tohtoročného prevádzkového zisku
EBITDA na rozmedzie 1,08 – 1,15 miliardy českých korún (42,5 – 45,3
milióna eur).
„Po otvorení krčiem a reštaurácií bol návrat ich zákazníkov najskôr
veľmi opatrný a chvíľu trval. Od druhej polovice júna však už začali
podniky fungovať výrazne lepšie, a to spôsobilo skokový rast dopytu po
našich nápojoch na čele s čapovanou Kofolou. Záujem o celé portfólio bol
taký veľký, že sú naše konečné júnové čísla za český a slovenský trh
najlepšie v histórii firmy,“ uviedol k výsledkom finančný riaditeľ Skupiny Kofola Martin Pisklák.
K dobrým výsledkom skupiny prispel podľa Piskláka aj rast dopytu v
adriatickom regióne, kde došlo pred letom k uvoľneniu pandemických
opatrení a zároveň sa doň začali vracať turisti z celej Európy. „To sa, samozrejme, pozitívne prejavilo na predajoch našich značiek,“
dodal Pisklák. Medzi dôležité novinky patrí začatie strategickej
spolupráce s najväčším výrobcom džúsov v regióne, spoločnosťou Fructal, a
tiež plnenie chorvátskej značky pramenitej vody do fliaš zo 100 %
recyklovaného PET materiálu.
(1 EUR = 25,382 CZK)